Ενδιαφέροντα

Επιμελητήριο Δράμας: 20 προτάσεις για την ανάκαμψη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων

20 προτάσεις για την ανάκαμψη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην μετά – κορονοϊό εποχή, κατέθεσε το Επιμελητήριο Δράμας.

Μεταξύ αυτών,  η άμεση μείωση φορολογίας επιχειρήσεων στο 20% από το 24% που είναι σήμερα, η μείωση του Φ.Π.Α. στο 18% για όλους τους κλάδους που βρίσκονται σήμερα στον ψηλό συντελεστή, κατάργηση της προκαταβολής φόρου για το 2020 για τις επιχειρήσεις που είναι πληττόμενες.

Σε συνέντευξη του στον ALPHA NEWS 95,5 ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δράμας Στέφανος Γεωργιάδης ανέφερε ότι η εφαρμογή των προτάσεων αυτών είναι εφικτή από την κυβέρνηση αφού πολλές από αυτές, αποτελούν ήδη εξαγγελίες της. Παράλληλα τόνισε πως την περίοδο αυτή πρέπει να στηριχτεί η τοπική αγορά και να βοηθηθούν οι επιχειρήσεις της Δράμας προκειμένου να ανακάμψουν το γρηγορότερο δυνατόν.

ΚΡΙΣΗ Covid19 & ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ

Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΗΜΕΡΑ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΔΡΑΜΑΣ

  1. Άμεση μείωση φορολογίας επιχειρήσεων στο 20% από το 24% που είναι σήμερα.
  2. Κατάργηση της προκαταβολής φόρου για το 2020 (οικονομικό έτος 2019) για τις επιχειρήσεις που είναι πληττόμενες (σύμφωνα με τα ΚΑΔ) και 50% για όλους από το 2021. (Η οποιαδήποτε διαφορά προκύψει μπορεί να επιστραφεί το 2021 κατά την εκκαθάριση)
  3. Μείωση Φ.Π.Α. στο 18% για όλους τους κλάδους που βρίσκονται σήμερα στον ψηλό συντελεστή, για το διάστημα έως την ομαλοποίηση της οικονομίας.
  4. Διεύρυνση του βοηθήματος των €800 για Μάιο και Ιούνιο στα φυσικά πρόσωπα των Ομορρύθμων ,Ετερορρύθμων Εταιρειών και ΕΠΕ που συμπεριλαμβάνονται στους ΚΑΔ. Επίσης στο βοήθημα ως εταιρεία να συμπεριληφθούν και οι ΑΕ που έχουν αποδεδειγμένα.
  5. Οφειλές σε Ασφαλιστικά Ταμεία (ΕΦΚΑ) να έχουν άμεση δυνατότητα υπαγωγής σε ρύθμιση 24 μηνιαίων άτοκων δόσεων (πάγια ρύθμιση στα πρότυπα των οφειλών του Δημοσίου)
  6. Δυνατότητα υπαγωγής σε ρύθμιση των οφειλών επιχειρήσεων σε ΔΕΚΟ σε 6-12 άτοκες δόσεις.
  7. Επαναφορά των Ρυθμίσεων για οφειλές σε Δήμους (120 δόσεις παλαιές και πάγια 24 δόσεων) για όσο διαρκή η ύφεση.
  8. Περαιτέρω επανεξέταση & βελτίωση των όρων των υφιστάμενων ρυθμίσεων οφειλών στο Δημόσιο και τα Ασφαλιστικά ταμεία, όσον αφορά την απώλεια τους. Η πιθανή απώλεια ρυθμίσεων οδηγεί σε πολύ χειρότερες καταστάσεις όσον αφορά την βιωσιμότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και των εσόδων του κράτους. (Ρύθμιση 120 δόσεων, Πάγια Ρύθμιση).
  9. Μείωση ΕΝΦΙΑ σε επιχειρήσεις και νοικοκυριά.
  10. Οι εμπορικές αξίες των ακινήτων για το 2020 & το 2021 αναμένεται να έχουν μεγάλη έως πολύ μεγάλη μείωση, με ότι αυτό συνεπάγεται για την οικονομία & τα ενυπόθηκα δάνεια με εγγυήσεις ακινήτων. Τα περισσότερα δάνεια σύμφωνα με τις προβλέψεις ουσιαστικά δεν θα καλύπτονται από εγγυήσεις, με αποτέλεσμα την αύξηση των επισφαλειών. Για τον λόγο αυτό να υπάρξει άλλο πλαίσιο για τα κόκκινα δάνεια, σύμφωνα πάντα με τα νέα δεδομένα, καθώς και η προστασία της πρώτης κατοικίας είναι επιβεβλημένη σε κάθε περίπτωση.
  11. Στήριξη των μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων με μικροπιστώσεις, που θα καλύψουν κυρίως δαπάνες λειτουργίας & προμήθειας υλικών και εμπορευμάτων. (συνημμένη πρόταση σύμφωνα με την καλή πρακτική της Ελβετίας). Το μέτρο της επιστρεπτέας προκαταβολής «σκόνταψε» λόγω των όρων και προϋποθέσεων. Ο αποκλεισμός επιχειρήσεων λόγω ακριβώς αυτών των προϋποθέσεων, παραβλέπει τα πραγματικά δεδομένα και τις ανάγκες βιωσιμότητας των επιχειρήσεων στην κρίση. Το μοντέλο των μικροπιστώσεων, με τις δύο κατευθύνσεις που προτείνουμε είναι σαφώς πολύ καλύτερη λύση από αυτήν της Επιστρεπτέας Προκαταβολής, διότι έχει μεγαλύτερη εμβέλεια σε ωφελούμενους με ότι αυτό συνεπάγεται για την οικονομία.
  12. Ακατάσχετος Επιχειρηματικός Λογαριασμός. Είναι αναγκαιότητα λόγω της κρίσης, η ύπαρξη ακατάσχετου λογαριασμού, με ελάχιστο όριο ικανό να καλύπτει την λειτουργία της επιχείρησης. Αυτό αποτελεί & πάγιο αίτημα των επιχειρήσεων της χώρας διαχρονικά από το 2010 και μετά.
  13. Απλοποίηση διαδικασιών ένταξης και υλοποίησης των προγραμμάτων του ΕΣΠΑ και του Αναπτυξιακού νόμου που περιλαμβάνει 1. Την περαιτέρω ελαχιστοποίηση των απαιτούμενων δικαιολογητικών και ειδικά αυτών που δεν μπορούν να αντληθούν από τους δικαιούχους ηλεκτρονικά. 2) Την κατάργηση δικαιολογητικών στην φάση της υποβολής της αίτησης που έχουν σαφή ημερομηνία λήξης και απαιτούνται ξανά για δεύτερη ή τρίτη φορά στις φάσεις αξιολόγησης & υλοποίησης λόγω παρέλευσης ισχύος τους. Γενικός κανόνας το κάθε δικαιολογητικό ή να αντλείται αυτόματα από λειτουργικές πλατφόρμες ή αλλιώς να ζητείται μία φορά και σε μια φάση του προγράμματος που θα είναι απαραίτητο. 3) Βελτίωση των οδηγών των προγραμμάτων και σαφείς οδηγίες στις διαχειριστικές αρχές με σαφή χρονικά όρια απαντήσεων σε ερωτήματα και αποφάσεις.
  14. Απορρόφηση του ΕΣΠΑ: Βασικοί τεχνικοί λόγοι που έχουν επηρεάσει αρνητικά την απορροφητικότητα του ΕΣΠΑ είναι ο αρχικός γραφειοκρατικός σχεδιασμός, η εμπλοκή υπηρεσιών και διαχειριστικών αρχών που δεν είχαν σαφές πλαίσιο και χρονικά όρια, οι καθυστερήσεις εγκριτικών αποφάσεων, η καθυστερήσεις και το μοντέλο εξέτασης των ενστάσεων, η αυθαίρετη θεώρηση και ερμηνεία των διατάξεων από τις διαχειριστικές αρχές Υπουργείων και Περιφερειών λόγω ασάφειας αυτών και οι συχνές αλλαγές απόψεων σε τεχνικά θέματα με παλινωδίες που μόνο καθυστερήσεις δημιουργούσαν. Σε όλο αυτό προστίθεται και η ανυπαρξία τραπεζικού συστήματος και η ανύπαρκτη ουσιαστικά λειτουργία άλλων χρηματοδοτικών εργαλείων, διότι πάλι εμπλεκόταν σε αυτά οι Τράπεζες. Επιβάλλεται όσο ποτέ άλλοτε, για να σωθεί ότι μπορεί την τελευταία στιγμή από το ισχύον πλαίσιο, αλλαγές στον τρόπο της συνολικής λειτουργίας του και γραφειοκρατικά και οργανωτικά, με περιορισμό των εμπλεκομένων υπηρεσιών, επιτροπών κλπ.
  15. Ο σχεδιασμός και εφαρμογή ενός μεγάλου προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων κρίνεται απαραίτητα όσο ποτέ άλλοτε.
  16. Βελτίωση του πλαισίου των δημοσίων συμβάσεων. Ο νόμος 4412/2016 θα πρέπει να αναμορφωθεί τόσο για τα τεχνικά έργα όσο και για τις προμήθειες. Ειδικότερα στα τεχνικά έργα προτείνουμε για μικρά έργα κάτω των 500.000 ευρώ από φορείς που δεν διαθέτουν τεχνική υπηρεσία, να υπάρξει κατάργηση της υποχρέωσης τους να συνάπτουν προγραμματική σύμβαση με φορείς που έχουν τεχνικές υπηρεσίες όπως οι ΟΤΑ. Ταυτόχρονα μπορούν να έχουν το δικαίωμα επιλογής συνεργασίας πχ. με το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος και ιδιώτες μηχανικούς, οι οποίοι θα αναλαμβάνουν το έργο και θα πληρώνονται από αυτό. Ουσιαστικά στα μικρά έργα προκρίνεται μια λογική και φιλοσοφία ανάλογη του ΣΔΙΤ.
  17. Η κρίση του cvovid19 οδηγεί σε διόγκωση της ανεργίας στους περισσότερους κλάδους της ελληνικής οικονομίας. Ο επανασχεδιασμός των προγραμμάτων του Υπουργείου Εργασίας καθώς και τα κίνητρα ενίσχυσης του συνολικού μισθολογικού κόστους των επιχειρήσεων είναι επιβεβλημένες ενέργειες. Στην κατεύθυνση αυτή μεγάλο ρόλο έχει η αξιοποίηση των υπολοίπων κονδυλίων του ΕΣΠΑ μετά τον επανασχεδιασμό του.
  18. Ειδική κατεύθυνση για ενίσχυση επιχειρήσεων που την επόμενη ημέρα της κρίσης του Covid19 που μεταβάλλουν την δραστηριότητα τους και εναρμονίζονται στις νέες συνθήκες της αγοράς. Ειδικότερα επιχειρήσεις που αλλάζουν κατεύθυνση δραστηριότητας σε Παραγωγή υγειονομικού υλικού & εξοπλισμού, Παραγωγή φαρμάκων, Υπηρεσίες & υλικά Υψηλής τεχνολογίας, Παραγωγή Τροφίμων και γενικά αγροδιατροφή, παραγωγή και εξοικονόμηση ενέργειας, ηλεκτρονικές πωλήσεις και εξ’ αποστάσεως υπηρεσίες, αποτελούν μερικά κλαδικά παραδείγματα. Επίσης τα συνεργατικά σχήματα επιχειρήσεων, οι συστάδες επιχειρήσεων και τα ΣΔΙΤ πρέπει να ενισχυθούν περαιτέρω τόσο με χρηματοδοτήσεις όσο και με ειδικά κίνητρα.
  19. Αγροτική Παραγωγή, Σύγχρονη Γεωργία & Παραγωγή Τροφίμων. Το αμέσως επόμενο διάστημα της κρίσης covid19, σύμφωνα με εκτιμήσεις διεθνών οργανισμών, το πρόβλημα σε παραγωγή αγροτικών προϊόντων και τροφίμων θα είναι πολύ μεγάλο. Το σταμάτημα των εξαγωγών από τους κολοσσούς της παγκόσμιας αγοράς τροφίμων για την διασφάλιση της δικής τους επάρκειας (πχ σιτηρά από Ρωσία) και η μειωμένη παραγωγή στην ΕΕ οδηγεί σε τεράστιο διατροφικό πρόβλημα. Πρέπει να υπάρξει ολοκληρωτική αναδιάρθρωση των καλλιεργειών, των ενισχύσεων και των κινήτρων στους προαναφερθέντες κλάδους. Να τεθούν όλα τα ζητήματα έγκαιρα σε επίπεδο ΕΕ και να προχωρήσει η χώρα με αγροτικό πλαίσιο και ενέργειες που θα οδηγήσουν στην αυτάρκεια.
  20. Μεταφορά κονδυλίων του ΕΣΠΑ από τις Περιφέρειες-Υπουργεία με πίστωση στα Επιμελητήρια της χώρας για κατάρτιση –εκπαίδευση εργαζομένων & στελεχών επιχειρήσεων, τόσο γενικά όσο και κλαδικά. Ειδικότερα στους κλάδους αιχμής ανά Περιφέρεια, τα Επιμελητήρια μπορούν να αναλάβουν την προώθηση της απορρόφησης και την διαχείριση αυτών των κονδυλίων.