Κοινωνία

Μέσω ΣΔΙΤ και χωρίς διόδια ο δρόμος Δράμας – Αμφίπολης

Τα έργα κατασκευής των δρόμων Δράμας  – Αμφίπολης και Έδεσσας  – Θεσσαλονίκης ανακοινώθηκαν επισήμως στην Θεσσαλονίκη, παρουσία του ίδιου του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις που έγιναν, τα έργα θα προχωρήσουν μέσω Συμπράξεων Ιδιωτικού και Δημόσιου φορέα(ΣΔΙΤ).

Στόχος είναι, όπως ανέφερε ο Υπουργός Μεταφορών κ. Καραμανλής, το Φθινόπωρο να προκηρυχτεί η πρώτη φάση του διαγωνισμού ενώ η κατασκευαστική περίοδος δεν θα ξεπεράσει τα 3 χρόνια.

Ο υπουργός δεσμεύτηκε ότι στον δρόμο Δράμας -Αμφίπολης δεν θα υπάρξουν διόδια ενώ ο ιδιώτης θα αναλάβει την λειτουργία και συντήρηση του για 27 χρόνια.

Το συνολικό μήκος του έργου είναι 31 χιλιόμετρα εκ των οποίων τα 14 χλμ. αφορούν την ήδη υφιστάμενη χάραξη και τα 17  ένα νέο τμήμα, το οποίο θα παρακάμπτει τα χωριά Ροδολίβος και Πρώτη Σερρών.

Ο δρόμος θα είναι ταχείας κυκλοφορίας, με 21,5 μέτρα πλάτος, δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση, με λωρίδες έκτακτης ανάγκης, 9 ανισόπεδους κόμβους και 17 γέφυρες.

Κώστας Καραμανλής: «Τα έργα των οδικών αξόνων είναι μέρος συνολικού σχεδίου για τη Μακεδονία»

«Τα έργα των οδικών αξόνων Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και Δράμα – Αμφίπολη είναι μέρος ενός συνολικού σχεδίου για τη Μακεδονία και την ευρύτερη περιοχή. Έχουν δύο στόχους:

Ανάπτυξη σε βάθος χρόνου, ώστε να φέρουμε την Θεσσαλονίκη στο επίκεντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Καλύτερη καθημερινότητα», είπε χαρακτηριστικά.

«Το πιο εύκολο για μία κυβέρνηση είναι να εξαγγέλλει έργα στα λόγια χωρίς να υπάρχει κάτι συγκεκριμένο από πίσω» σημείωσε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλης, που ξεκαθάρισε ότι σήμερα, όπως και κάθε άλλη φορά, «δεσμευόμαστε ως κυβέρνηση για τα έργα, που παρουσιάζουμε. Τα έργα αυτά έχουν συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και πλάνο με συγκεκριμένη χρηματοδότηση», τόνισε χαρακτηριστικά.

Δράμα – Αμφίπολη σε 30 λεπτά

Ο κ. Καραμανλής σημείωσε επίσης ότι οι Νομοί Έδεσσας και Δράμας βγαίνουν από ένα καθεστώς ιδιότυπης απομόνωσης. Γνωστοποίησε, δε, ότι τα εν λόγω έργα θα γίνουν με ΣΔΙΤ, τονίζοντας ότι βάσει του σημερινού σχεδιασμού ο διαγωνισμός θα προκηρυχθεί το Φθινόπωρο, ενώ σύμφωνα με τις προδιαγραφές των νέων οδικών αξόνων θα απαιτούνται 10 λεπτά για την απόσταση Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και 30 για την απόσταση Δράμα – Αμφίπολη.

Κ. Μπλούχος: “Δρόμος Ανάπτυξης: Δράμα – Αμφίπολη”

H σημερινή κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη εκδηλώνει με κάθε τρόπο τη συνέπειά της, ενώ με χαρακτηριστική ταχύτητα μηχανεύεται λύσεις, εκεί όπου άλλοι διαδηλώνουν για αδιέξοδα.

Τα οδικά έργα αρμοδιότητας Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών παίρνουν μπροστά με σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα εντός των επόμενων εβδομάδων.

Ο ίδιος ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης προέβη στην αντίστοιχη εξαγγελία σήμερα Σάββατο 24 Απριλίου στη Θεσσαλονίκη, στην εκδήλωση “Δρόμοι Ανάπτυξης: Θεσσαλονίκη – Έδεσσα, Δράμα – Αμφίπολη”.

Αυτά που σχεδιάσαμε και για τα οποία παλέψαμε, αυτά που υποσχεθήκαμε, αυτά που εξαγγείλαμε, λαμβάνουν σάρκα και οστά.

Με αξιοποίηση της τεχνογνωσίας και της αποτελεσματικότητας του ιδιωτικού τομέα και με το δημόσιο τομέα να έχει πλήρη εποπτικό ρόλο. Τα έργα των οδικών αξόνων στη Μακεδονία και δη στην περιοχή μας μοχλεύονται με ιδιωτικούς πόρους, με πολλαπλασιαστικό όφελος.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής, ανέλυσε με κάθε λεπτομέρεια την «περιπέτεια» των έργων και την σημασία τους. Πλέον ορίστηκε τριετής κατασκευαστική περίοδος. Και η απόσταση Δράμα – Θεσσαλονίκη, χρονικά συντομότερη κατά 30 λεπτά.