Life

Διαδικτυακές αγορές: προσοχή στις παγίδες – Το δικαίωμα της υπαναχώρησης

Συνέντευξη της αντιπροέδρου της ΕΚΠΟΙΖΩ Π. Καλαποθαράκου

Συνέντευξη στην πρωινή ενημερωτική εκπομπή του ALPHA NEWS 95,5 παραχώρησε η αντιπρόεδρος της ΕΚΠΟΙΖΩ, νομικός, κα Παναγιώτα Καλαποθαράκου, προκειμένου να ενημερώσει τους καταναλωτές για τα δικαιώματα τους και να δώσει συμβουλές για την προστασία τους, στις διαδικτυακές τους αγορές.

 Σημασία έχει ο καταναλωτής να είναι ενήμερος και να προλαμβάνει

«Θέλει πολύ μεγάλη προσοχή γιατί κρύβονται παγίδες. Μόνο το πρώτο 8μηνο του 2020 η ΕΚΠΟΙΖΩ δέχτηκε 430 καταγγελίες από καταναλωτές για προβλήματα σε διαδικτυακές αγορές, με κυρίαρχο πρόβλημα ότι αν και είχαν προπληρώσει το προϊόν, δεν το παρέλαβαν ποτέ» ανέφερε χαρακτηριστικά η κα Καλαποθαράκου.

Εστίασε στην πρόληψη των καταναλωτών και σημείωσε πως σημασία έχει να προλαμβάνει ο καταναλωτής και να είναι ενήμερος, για να μην εξαπατάτε από επιτήδειους.

 Τι πρέπει να προσέχει ο καταναλωτής πριν την αγορά

Όσο δε για το ποια πράγματα πρέπει να προσέχει πριν από την αγορά του προϊόντος;

  • Το πρώτο που θα πρέπει να κάνει είναι να εξετάσει την αξιοπιστία του καταστήματος, τα πλήρη στοιχεία της εταιρείας καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας.
  • Να δει αν υπάρχουν αρνητικά σχόλια για το κατάστημα αναζητώντας το στο διαδίκτυο.
  • Να υπάρχουν σαφείς οδηγίες για τα χαρακτηριστικά του προϊόντος που επιθυμεί να αγοράσει
  • Να παραγγέλνει με σαφή στοιχεία και οπωσδήποτε να παραλαμβάνει απαντητικό mail
  • Να αναφέρεται η συνολική τιμή, τα έξοδα αποστολής, οι τρόποι αποστολής και με σαφήνεια να γίνεται ξεκάθαρο ποιος τα επιβαρύνεται.

 Καλύτερα με αντικαταβολή η πληρωμή του προϊόντος

«Εμείς συστήνουμε στους καταναλωτές να μην προπληρώνουν αλλά να πληρώνουν το προϊόν με αντικαταβολή και ιδίως όταν έχουν αμφιβολίες για το κατάστημα» ανέφερε η κα Καλαποθαράκου στη συνέντευξη της στον ALPHA NEWS 95,5 και τους δημοσιογράφους Άρη Γκέρτα και Ρένα Γιουλβάνη ενώ έδωσε ιδιαίτερη σημασία στο δικαίωμα υπαναχώρησης που έχει ο κάθε καταναλωτής

 Σημαντικό το δικαίωμα της υπαναχώρησης

«Μέσα σε 14 ημερολογιακές ημέρες από την παραλαβή του προϊόντος, αναιτιολόγητα, μπορεί ο καταναλωτής να  επιστρέψει το προϊόν εφόσον δεν το έχει ανοίξει και δεν το έχει χρησιμοποιήσει» σημείωσε η αντιπρόεδρος της ΕΚΠΟΙΖΩ και συμπλήρωσε: αν το προϊόν είναι ελαττωματικό, έχουμε δικαίωμα να το στείλουμε πίσω και να απαιτήσουμε να μας στείλουν ίδιο προϊόν, μη ελαττωματικό»

 Να είναι ενεργοί οι καταναλωτές και να καταγγέλλουν παρανομίες

Η κα Καλαποθαράκου ζήτησε από τους καταναλωτές να είναι ενεργοί και να καταγγέλλουν παράνομες πρακτικές «για να προλάβουμε και να μην πέσουν θύματα απατεώνων και άλλοι καταναλωτές».

Ακούστε παρακάτω την συνέντευξη της Αντιπροέδρου της ΕΚΠΟΙΖΩ Παναγιώτας Καλαποθαράκου στον ALPHA NEWS 95,5: