Κοινωνία

Επανεκκίνηση σιδηρόδρομου από την Τετάρτη – Στην 1η φάση ανάπτυξης δρομολογίων, η γραμμή Θεσσαλονίκη – Δράμα

Την επόμενη Τετάρτη εκκινεί το νέο σταδιακό πλαίσιο για την λειτουργία των τρένων, ενώ ανά πενθήμερο θα προστίθενται γραμμές, έτσι ώστε να υπάρξει πλήρης ανάπτυξη σε περίπου 25 μέρες, πριν από το Πάσχα.

Όπως τόνισε ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης, είναι εξαιρετικά σημαντικό να υπάρξει επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου, έτσι ώστε αφενός να διατηρηθεί το επίπεδο της γραμμής και αφετέρου να αναβαθμιστεί η εμπιστοσύνη του κοινού στην χρήση του σιδηροδρόμου.

Στην πρώτη φάση ανάπτυξης των δρομολογίων, εντάσεται στις 22 Μαρτίου και η γραμμή Θεσσαλονίκη – Δράμα.

Εντείνονται τα μέτρα ασφαλείας

Ήδη δόθηκαν δόθηκαν οδηγίες για συγκεκριμένα θέματα, τα οποία αφορούν την ασφάλεια, όπως είναι κατεξοχήν τα ζητήματα της πυρασφάλειας και της πυρανίχνευσης και η πιστή τήρηση του κανονισμού κυκλοφορίας.

Ο υπουργός Επικρατείας σημείωσε ότι υπάρχει ήδη ένα εγκεκριμένο σχέδιο για τη διαχείριση κρίσεων από τον Δεκέμβριο του 2020 στους σιδηροδρόμους, το οποίο έχει προκύψει μετά από διαβούλευση με τους φορείς και με τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, κι αυτό θα πρέπει να τηρηθεί με απόλυτο σεβασμό.

Εξάλλου, κάθε σταθμός στελεχώνεται με δύο σταθμάρχες και όλοι οι προαστιακοί συρμοί με δύο μηχανοδηγούς και έναν συνοδό. Στα δρομολογια των InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη, οι συνοδοί αυξάνονται σε τρεις από δύο που ήταν έως τώρα. Επιπλέον μειώνεται η ταχύτητα σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση.

Άμεσα μέτρα:

  • 2 σταθμάρχες σε κάθε σταθμό
  • Προαστιακός: 2 μηχανοδηγοί + 1 συνοδός
  • InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη: 3 συνοδοί
  • Ταχύτατες προσλήψεις προσωπικού για την ενίσχυση του ΟΣΕ

Μείωση ταχύτητας:

  • 80 χλμ σε προαστιακούς/εμπορευματικούς
  • 100 χλμ σε επιβατικές αμαξοστοιχίες

Σταδιακή εγκατάσταση από την Hellenic Train καταγραφικού στις αμαξοστοιχίες με δυνατότητα καταγραφής επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ (σταθμάρχες, ρυθμιστές κυκλοφορίας και τηλεδιοικητές).

Αναβαθμίζονται οι υποδομές με ολοκλήρωση των έργων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του κύριου άξονα ενώ άμεσα πρόκειται να προκηρυχθεί διαγωνισμός για την ανάταξη και συντήρηση των σηράγγων.