Συνεντεύξεις

Κωνσταντίνος Καλαϊτζίδης, υποψήφιος δημοτικός Σύμβουλος Δράμας(Πόλη&Ζωή): Να μη συμβιβαζόμαστε στα λίγα – Να μη διαφημίζουμε τα αυτονόητα

-Κύριε Καλαϊτζίδη από την εμπειρία σας ως δημοτικός σύμβουλος της μείζονος αντιπολίτευσης στο Δήμο Δράμας είστε ικανοποιημένος από τη λειτουργία του κορυφαίου θεσμού του Δήμου: του δημοτικού συμβουλίου τα προηγούμενα 4 χρόνια;

-Το δημοτικό συμβούλιο αποτελεί τον κορυφαίο πολιτικό θεσμό της τοπικής αυτοδιοίκησης για τον δήμο μας καθώς και το ανώτατο πολιτικό όργανο.

Θεωρώ πως οι αιρετοί που εκλέγονται και βρίσκονται στην αίθουσα του ΔΣ θα πρέπει να λειτουργούν με γνώμονα το συμφέρον του δήμου και οι τοποθετήσεις, οι πρωτοβουλίες και οι δράσεις του να κινούνται σε αυτόν τον άξονα.

Ήταν πολλές οι φορές που θέσαμε θέματα επί της διαδικασίας για την έλλειψη παραγωγικότητας στη συζήτηση, όπως και πολλά φαινόμενα σπατάλης χρόνου για θέματα που θα μπορούσαν να κλείσουν πολύ γρηγορότερα.

Παρόλα αυτά η διαπίστωση είναι πως κρατήθηκε ένα επίπεδο πολιτικού πολιτισμού, ασκήσαμε πιέσεις για να υπάρχει συνεργασία και σύμφωνη πλειοψηφική γνώμη στα σημαντικά.

Μην ξεχνάμε όμως πως η απλή αναλογική, στην ουσία, καταστρατηγήθηκε, με τις αρμοδιότητες να μεταφέρονται στην Οικονομική Επιτροπή με τα 3/5 να ανήκουν στην παράταξη του Δημάρχου.

 

-Πως κρίνεται τον τρόπο με τον οποίο άσκησε διοίκηση η δημοτική αρχή Μαμσάκου, όσον αφορά τα μείζονα ζητήματα καθημερινότητας των πολιτών, στην πόλη και τα δημοτικά διαμερίσματα;

-Είναι πολλά που μπορούν να γίνουν παραπάνω.

Μία σωστή διοίκηση μεριμνά και φροντίζει να λειτουργεί σωστά, οργανωμένα και αναπτυξιακά ένας πολύπλοκος και πολυδιάστατος οργανισμός, όπως είναι ένας δήμος.

Να προβλέπει τις μελλοντικές ελλείψεις στη στελέχωση προσωπικού στις διάφορες υπηρεσίες του δήμου και να παρεμβαίνει έγκαιρα.

Η καθημερινότητα των πολιτών γίνεται καλύτερη όταν: η πόλη είναι καθαρή και περιποιημένη, οι δημόσιοι χώροι είναι προσβάσιμοι και το αστικό πράσινο είναι φροντισμένο.

Αυτά καθορίζουν και την ποιότητα ζωής στην πόλη και τις κοινότητες.

Όταν ο δήμος είχε τη δυνατότητα να προσλάβει προσωπικό στην καθαριότητα, ζήτησε μόνο έναν.

Με κινήσεις όπως αυτή, αντιλαμβανόμαστε πως είναι δύσκολο να παρέμβεις θετικά στην καθημερινότητα του πολίτη.

Άμεσες παρεμβάσεις σε προβλήματα που λύνονται εύκολα και δρομολόγηση της εκτέλεσης του οράματος

 

-Ποιες εκτιμάται ότι πρέπει να είναι οι βασικές προτεραιότητες της νέας δημοτικής αρχή, η οποία θα προκύψει από τις εκλογές της 8 ης  Οκτωβρίου;

-Η νέα δημοτική αρχή που θα προκύψει στις 8 ή στις 15 Οκτωβρίου και θα αναλάβει από 1/1/2024, θα πρέπει να κινηθεί με μεγάλη ταχύτητα σε δύο άξονες.

Αρχικά, άμεσες παρεμβάσεις σε προβλήματα που λύνονται εύκολα όπως η καθαριότητα, το αστικό οδικό δίκτυο που είναι πολύπαθο και το πρόβλημα με τα αδέσποτα ζώα συντροφιάς.

Έπειτα θα πρέπει να δρομολογήσει, μελετήσει και εκτελέσει τις μεγάλες παρεμβάσεις του οράματος για το πως θέλουμε να είναι η πόλη σε λίγα χρόνια. Πεζοδρομήσεις, αναπλάσεις, ιστορικό κέντρο και Αγία Βαρβάρα είναι σημεία που πρέπει να εστιάσουμε για να περάσουμε πλέον στην νέα εποχή.

 

Μονόδρομος για μία δημοτική αρχή να κυνηγήσει χρηματοδοτήσεις από ευρωπαϊκά προγράμματα

 

-Γίνεται πολύς λόγος για τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να διεκδικεί ο Δήμος και η Δημοτική Αρχή κονδύλια, με στόχο την δημιουργία μεγάλων έργων υποδομών στη Δράμα. Ποιο είναι το στοιχείο το οποίο διαφοροποιεί την παράταξη σας και τον υποψήφιο Δήμαρχο Κυριάκο Χαρακίδη από τις άλλες παρατάξεις και υποψηφίους, στον τομέα αυτό;

-Προεκλογικά ακούμε και διαβάζουμε πολλά στα προγράμματα των παρατάξεων και εύλογα γεννάται η απορία πως θα χρηματοδοτηθούν όλα αυτά τα μεγαλόπνοα σχέδια.

Τα κονδύλια που λαμβάνει ο δήμος σε ετήσια βάση από το κεντρικό κράτος είναι πολύ εξασθενημένα.

Είναι μονόδρομος για μία δημοτική αρχή να κυνηγήσει χρηματοδοτήσεις από ευρωπαϊκά προγράμματα και να εντάξει δράσεις και έργα.

Για να γίνει αυτό όμως πρέπει να υπάρχει ετοιμότητα σε μελέτες.

Η διοίκηση που ασκήθηκε την περίοδο 2011-2014 από τον Κυριάκο Χαρακίδη φρόντισε να χρηματοδοτήσει πολλά έργα αξιοποιώντας όλα τα εργαλεία και κυνηγώντας και τις εκπτώσεις που προκύπτουν μετά τους μειοδοτικούς διαγωνισμούς.

Με αυτόν τον τρόπο κατασκευάστηκαν μια σειρά από έργα, όπως το ΚΗΦΗ, το ΚΔΑΠ μεΑ, το παλιό δημαρχείο.

Έργα εμβληματικά.

Έργο ΒΑΑ: Οι κατασκευαστικές αστοχίες είναι πολλές – έχει ευθύνη η δημοτική αρχή

 

-Με την επαγγελματική σας ιδιότητα, αυτή του αρχιτέκτονα, απαντήστε μου για τον

τρόπο με τον οποίο λειτούργησε η δημοτική αρχή Μαμσάκου στην δημιουργία του έργου ΒΑΑ στην περιοχή της 19 ης  Μαΐου αλλά και τη διαχείριση της κατάστασης στον Δήμο, από τα έργα φυσικού αερίου;

-Το έργο της βιοκλιματικής αναβάθμισης και ανάπλασης της 19 ης Μάϊου, όπως όλοι γνωρίζουμε, εμπνεύστηκε και μελετήθηκε επί δημαρχίας Κ. Χαρακίδη.

Έκτοτε η μελέτη τροποποιήθηκε πολλές φορές και το έργο κατασκευάστηκε όπως το βλέπουμε σήμερα.

Οι κατασκευαστικές αστοχίες είναι πολλές και έχουν δημιουργηθεί προβλήματα στους κατοίκους και στους επαγγελματίες της περιοχής.

Για αυτά φυσικά έχει ευθύνη η δημοτική αρχή.

Όπως επίσης και για τις ελλιπείς αποκαταστάσεις του οδικού δικτύου, παρόλο που δεν είναι άμεση ευθύνη του δήμου.

Εξάντλησε όμως η δημοτική αρχή όλα τα περιθώρια και άσκησε κάθε δυνατή πίεση προς την κατεύθυνση αυτή;

 

Κατασκευή δημοτικών κτιρίων στάθμευσης

 

-Πως μπορεί να λυθεί εντός του αστικού ιστού της Δράμας το μεγάλο πρόβλημα πάρκινγκ που αντιμετωπίζουν οι πολίτες και κυρίως οι μόνιμοι κάτοικοι συγκεκριμένων περιοχών της πόλης;

-Η αστική κινητικότητα είναι ένα μείζον θέμα για την πόλη μας.

Ως παράταξη αλλά και προσωπικά ως σύμβουλος, το έχουμε θέσει πολλάκις στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Ο δήμος έχει στα χέρια του το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, το οποίο όμως ενώ εκπονήθηκε η αρχική του φάση, παραμένει εδώ και καιρό σε στασιμότητα.

Δεν φτάνει μόνο να πούμε ότι θέλουμε λιγότερο αυτοκίνητο στην πόλη.

Πρέπει να βρούμε και τη λύση στο θέμα της στάθμευσης. Και αυτή είναι η κατασκευή δημοτικών κτιρίων στάθμευσης σε χώρους που θα ορίσει η μελέτη.

Με τον τρόπο αυτόν θα δώσουμε κίνητρα σε όλους να χρησιμοποιούν λιγότερο το αυτοκίνητο τους που είναι ο πλέον βιώσιμος τρόπος αστικής κινητικότητας.

 

Να μη συμβιβαζόμαστε στα λίγα – Να μη διαφημίζουμε τα αυτονόητα

 

-Ποιο θεωρείται ότι πρέπει να είναι το βασικό κριτήριο της επιλογής παράταξης και υποψηφίου δημοτικού συμβούλου, από τους πολίτες – ψηφοφόρους σε αυτές τις εκλογές;

-Θα πρέπει οι πολίτες να συγκρίνουν προγράμματα και να έχουν ως κριτήριο τη θέληση, την αποφασιστικότητα και την ικανότητα των παρατάξεων και των υποψηφίων δημάρχων και συμβούλων.

Η πόλη μας και οι κοινότητες μας, δεν έχουν την πολυτέλεια να αφήσουν άλλα πέντε χρόνια να χαθούν χωρίς ευκαιρίες.

Οφείλουμε να τους δημιουργούμε υψηλές προσδοκίες και να μη συμβιβαζόμαστε στα λίγα. Να μη διαφημίζουμε τα αυτονόητα.

Αντίθετα να παλέψουμε για τα μεγάλα, για το όραμα μας.

Με σχέδιο, να περάσουμε στην νέα εποχή και να κάνουμε πράξη όλα τα έργα που έχει ανάγκη ο τόπος μας.

Ο Κωνσταντίνος Καλαϊτζίδης είναι Αρχιτέκτονας – Δημοτικός Σύμβουλος του Δήμου Δράμας και εκ νέου υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος Δράμας με την παράταξη “Πόλη και Ζωή”(Υποψήφιος Δήμαρχος Κυριάκος Χαρακίδης)