Life

Malama: υπηρεσίες κατ οίκον φροντίδας στη Δράμα – Συνέντευξη του Φ. Ταφλανίδη

Μια πρωτοποριακή ιδέα για τα δεδομένα της χώρας μας, λαμβάνει «σάρκα και οστά» στη μικρή μας Δράμα.

Η παροχή υπηρεσιών φροντίδας σε άτομα με μειωμένη ικανότητα αυτοεξυπηρέτησης, όπως ηλικιωμένοι, άτομα με ειδικές ανάγκες και  παιδιά γίνεται πλέον πραγματικότητα από την εταιρεία «Μάλαμα».

«Η λέξη μάλαμα στα ελληνικά σημαίνει χρυσός. Στη γλώσσα των νησιών της Χαβάης malama σημαίνει να φροντίζεις και να προστατεύεις.

Είμαστε η ομάδα της εταιρείας Μάλαμα, η οποία δημιουργήθηκε με σκοπό να συνδυάσει τις δύο αυτές έννοιες» αναφέρεται στο βιογραφικό της εταιρείας στην επίσημη ιστοσελίδα της.

Ο ιδρυτής και διαχειριστής της εταιρείας Φρόνης Ταφλανίδης, μιλά στην ιστοσελίδα μας για το όραμα του και σημειώνει χαρακτηριστικά πως επιθυμία των στελεχών της ομάδας του, είναι να παρέχουν τις υπηρεσίες τους, όπως θα θέλανε κάποιος να φροντίζει τα δικά τους αγαπημένα πρόσωπα.

Απόφοιτος της Νομικής Σχολής του ΑΠΘ, ακολούθησε τον κλάδο των αερομεταφορών στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Έχοντας αποκτήσει τεράστια εμπειρία  στον χώρο, ως στέλεχος αεροπορικής εταιρείας και ιδιαίτερα στον τομέα ασφάλειας πτήσεων, αποφάσισε να μετακομίσει μετά από 20 περίπου χρόνια, από το Ντουμπάι στη Δράμα και να κάνει πράξη το όνειρο του.

Στόχος μας είναι η “χρυσής” ποιότητας φροντίδα

-Κύριε Ταφλανίδη, η προσωπική κατ’οίκον  φροντίδα σε άτομα με μειωμένη ικανότητα αυτοεξυπηρέτησης, δεν είναι μια οποιαδήποτε παροχή υπηρεσίας, δεδομένου ότι απαιτεί συνδυασμό πολλών παραγόντων. Ποια είναι τα βασικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν την δική σας πολιτική στον συγκεκριμένο τομέα;

-Οι βασικές αρχές- αξίες της εταιρείας μας είναι:

  • Υπευθυνότητα
  • Εχεμύθεια
  • Ειλικρινής και άμεση επικοινωνία
  • Προορατικότητα και ευελιξία στην υποστήριξη των εξυπηρετούμενων μας

Στόχος μας είναι η “χρυσής” ποιότητας φροντίδα μέσω της εξατομικευμένης διαχείρισης των αναγκών του κάθε εξυπηρετούμενου από εμάς. Ιδανικά οι ανάγκες αυτές καταγράφονται μετά από προσωπικό ραντεβού και συζήτητηση με τον ενδιαφερόμενο. Στη συνέχεια επιλέγουμε τον κατάλληλο φροντιστή από το προσωπικό της εταιρείας, τον οποίο συστήνουμε στον ενδιαφερόμενο. Εφ’όσον υπάρχει συμφωνία για συνεργασία, ο φροντιστής αναλαμβάνει την κατ΄οίκον φροντίδα με την υποστήριξη της ομάδας μας.

 

-Η εμπειρία και η αγάπη στον συνάνθρωπο, αποτελούν τις δύο κύριες προϋποθέσεις για την άσκηση του συγκεκριμένου επαγγέλματος-λειτουργήματος. Σε ποιο βαθμό και με πιο τρόπο διασφαλίζονται αυτές οι προϋποθέσεις, στο ανθρώπινο δυναμικό της επιχείρησης σας; Υπάρχουν κριτήρια αξιολόγησης;

-Η αγάπη προς τον συνάνθρωπο και η διάθεση προσφοράς αποτελεί το πρωταρχικό

κριτήριο για τη συνεργασία μας με τους ενδιαφερόμενους φροντιστές. Αυτό τονίζει και η αγγελία αναζήτησης ανθρώπινου δυναμικού που έχουμε δημοσιεύσει.

Η εμπειρία μέσω προυπηρεσίας (επίσημης ή ανεπίσημης)  σε παρεμφερείς ρόλους και η προυπάρχουσα εκπαίδευση είναι σημαντικά προσόντα που προσμετρώνται στη διαδικασία επιλογής.

Η προσωπική συνέντευξη που πραγματοποιείται ως βασική μέθοδος αξιολόγησης της καταλληλότητας του κάθε ενδιαφερόμενου φροντιστή περιλαμβάνει επί το πλείστον ερωτήσεις που στοχεύουν ακριβώς σε αυτές τις βασικές προυποθέσεις.

Η υπευθυνότητα και η εχεμύθεια αποτελούν βασικές αρχές της εταιρείας «Μάλαμα»

-Η διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων και η εμπιστοσύνη των ατόμων που έχουν την ανάγκη της φροντίδας είναι δύο βασικά ζητούμενα, δεδομένου ότι η παροχή υπηρεσίας είναι κατ’οίκον. Με ποιο τρόπο επιτυγχάνονται;

-Με το τρίπτυχο Νομιμότητα-Εκπαίδευση-Έλεγχος, έννοιες που λειτουργούν συμπληρωματικά.

Η “ Μάλαμα “ ως εταιρεία έχει δώσει από την αρχή της σύστασής της μεγάλο βάρος στη νόμιμη προστασία των προσωπικών δεδομένων και στην ανάθεση του ρόλου του “ Υπεύθυνου Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων” (DPO) σε εξειδικευμένη νομική σύμβουλο. Αυτό έγινε όχι απλά ως τυπική προυπόθεση αλλά διότι η υπευθυνότητα και η εχεμύθεια αποτελούν βασικές αρχές της εταιρείας που αποτελούν προτεραιότητα για τα στελέχη μας.

Αυτό αποτυπώνεται και στην εσωτερική εκπαίδευση των συνεργαζόμενων φροντιστών, όπου επικεντρωνόμαστε στις αρχές και τους τρόπους διασφάλισης των προσωπικών δεδομένων των εξυπηρετούμενων από εμάς.

Τέλος με τη συνεχή και τακτική επικοινωνία με τους φροντιστές, με τους εξυπηρετούμενους και τα στενά τους πρόσωπα στόχεύουμε πέρα από τη διασφάλιση της άριστης εξυπηρέτησης και στη συνεχή διασφάλιση της ιδιωτικότητας και προσταίας των προσωπικών δεδομένων.

 

-Η συγκεκριμένη παροχή φροντίδας απευθύνεται σε όλα τα «βαλάντια» ή αποτελεί μια υπηρεσία για ανθρώπους που έχουν την οικονομική ευχέρεια να την έχουν; 

Με μιά πρώτη ματιά η απλή ειλικρινής απάντηση είναι ότι δεν απευθύνεται σε όλα τα «βαλάντια», ειδικά εάν αναφερόμαστε σε τακτικές μακροχρόνιες ανάγκες.

Η εξατομικευμένη οργανωμένη υποστήριξη και φροντίδα ενός ατόμου είναι υπηρεσία που από τη φύση της έχει ένα ειδικό κόστος.

Εάν κάποιος επιθυμεί μπορεί να ερευνήσει βαθύτερα και να συγκρίνει δεδομένα ώστε να διαπιστώσει εάν το κόστος αυτό είναι λογικό και ανάλογο με την υπηρεσίες τις οποίες προσφέρουμε.

 

-Αφορά μόνο στη Δράμα ή και συνανθρώπους μας από άλλες περιοχές;

-Η εταιρεία μας ως νεοσύστατη στοχεύει αρχικά κυρίως στην εξυπηρέτηση ατόμων που κατοικούν στην ευρύτερη περιοχή του νομού Δράμας. Ωστόσο έχουμε τη δυνατότητα να εξυπηρετήσουμε και άτομα από άλλες περιοχές ανάλογα με τις συγκεκριμένες ανάγκες τους. Ο κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μας για να συζητήσουμε πως μπορούμε να τον εξυπηρετήσουμε.

 

Ο κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να επιλέξει το δικό του προσωπικό πρόγραμμα υπηρεσιών

-Όταν λέτε «προσωπική κατ’οίκον  φροντίδα» αναφέρεστε σε μια συγκεκριμένη υπηρεσία ή ο-η συνάνθρωπος μας μπορεί να επιλέξει διάφορες υπηρεσίες, αναλόγως των αναγκών του;

-O βασικός μας στόχος είναι η εξατομικευμένη διαχείριση των ξεχωριστών αναγκών του κάθε εξυπηρετούμενου από εμάς.

Για αυτό το λόγο, όπως προαναφέρθηκε, οι ανάγκες αυτές καταγράφονται ιδανικά μετά από προσωπικό ραντεβού και συζήτητηση με τον ενδιαφερόμενο.

Ο κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να επιλέξει το δικό του προσωπικό πρόγραμμα υπηρεσιών και να συζητήσει με εμάς για τη δυνατότητα εξυπηρέτησης οποιασδήποτε ιδιαίτερης ανάγκης.

 

-Υπάρχουν κριτήρια επιλογής, στους ανθρώπους που επιθυμούν την φροντίδα σας ή αναλαμβάνεται τον κάθε συνάνθρωπο μας που θα σας τη ζητήσει;

-Φυσικά επιθυμούμε να εξυπηρετήσουμε όλους τους συνανθρώπους μας.

Θέλουμε όμως να παρέχουμε “ χρυσής “ ποιότητας φροντίδα και να την αναλάβουμε εφ’όσον μπορούμε να υποστηρίξουμε πλήρως τις προσωπικές τους ανάγκες.

 

Οι γνώσεις πρώτων βοηθειών είναι βασικό προσόν που θέλουμε να διαθέτουν όλα τα στελέχη μας

-Οι υπηρεσίες σας δεν είναι ιατρικής ή νοσηλευτικής φύσεως. Παρά ταύτα απατούνται κάποιες βασικές γνώσεις πρώτων βοηθειών – τουλάχιστον – των στελεχών της ομάδας σας. Υπάρχουν αυτές; 

-Οι γνώσεις πρώτων βοηθειών είναι βασικό προσόν που θέλουμε να διαθέτουν όλα τα στελέχη μας.

Ορισμένοι από τους φροντιστές μας το διαθέτουν ήδη λόγω της προυπηρεσίας και εκπαίδευσης τους. Για όσους δεν το διαθέτουν η εταιρεία μας θα αναλάβει την εκπαίδευσή τους μέσω εξωτερικού συνεργάτη.

Μία από τις τρεις λέξεις-κλειδιά που αναγράφεται κάτω από το λογότυπό μας (μαζί με τις λέξεις Φροντίδα και Συντροφιά) είναι η λέξη Ασφάλεια.

‘Όταν παρέχουμε φροντίδα και υποστήριξη σε έναν συνάνθρωπό μας οφείλουμε να κάνουμε την ερώτηση  “ Και εάν συμβεί κάτι…; “ και να είμαστε έτοιμοι να το αντιμετωπίσουμε με τον κατάλληλο τρόπο.

 

-Η φροντίδα παιδιών απαιτεί μια ιδιαίτερη προσέγγιση και σίγουρα μεγάλη υπευθυνότητα από το άτομο που την παρέχει. Τι θα λέγατε στον γονέα που – ενδεχομένως – είναι επιφυλακτικός;

-Να συνεχίσει να είναι επιφυλακτικός!

Ο,τιδήποτε πούμε με τα λόγια και γράψουμε με τις λέξεις είναι απλά θεωρητικό. Προτείνουμε στους ενδιαφερόμενους γονείς να επικοινωνήσουν μαζί μας γιά να γνωριστούμε προσωπικά, να γνωρίσουν τους φροντιστές μας και να μας δώσουν την δυνατότητα να αποδείξουμε έμπρακτα την υπευθυνότητά μας.

Αυτό ισχύει και γιά όλους τους ενδιαφερόμενους  γιά τις υπηρεσίες μας προς αγαπημένα τους πρόσωπα.

Επιθυμία μας είναι να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας, όπως και εμείς θα θέλαμε κάποιος να φροντίζει τα δικά μας αγαπημένα πρόσωπα

Στην ιστοσελίδα μας malamacare.gr αναγράφεται η εξής πρόταση:

« Επιθυμία μας είναι να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας όπως και εμείς θα θέλαμε κάποιος να φροντίζει τα δικά μας αγαπημένα πρόσωπα.»

Αυτό δεν σημαίνει ότι μπορούμε να υποκαταστήσουμε πλήρως την αγάπη και τη φροντίδα που δίνουν οι γονείς ή τα παιδιά ή τα αδέρφια στα αγαπημένα τους πρόσωπα. Με την κατάλληλη προσωπική κατ’οίκον  φροντίδα πιστεύουμε όμως, ότι μπορούμε να επιτύχουμε αισθήματα ασφάλειας, σιγουριάς και άνεσης και για εσάς και για τους αγαπημένους σας.

-Αναλαμβάνετε και βρέφη ή μόνο παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας;

-Έχουμε τη δυνατότητα να αναλάβουμε τη φύλαξη και βρεφών πάντοτε με την προυπόθεση, ότι υπάρχει διαθέσιμος ο κατάλληλος φροντιστής.

 

Η διεύθυνση της εταιρείας είναι: https://malamacare.gr/

 

Σωφρόνιος Ταφλανίδης

Απόφοιτος 15ου Δημοτικού, 4ου Γυμνασίου και 2ου Λυκείου Δράμας

Απόφοιτος Νομικής Σχολής ΑΠΘ (1994-1997)

Δικηγόρος Δράμας ( Ιανουάριος 2001 εώς Ιούνιος 2001)

Στέλεχος αεροπορικής εταιρείας στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα ( Ιούλιος 2001 – Μάρτιος 2022)

Ιπτάμενος Φροντιστής (2001-2009)

Εκπαιδευτής Ασφάλειας Πτήσεων (2009 -2012)

Υπεύθυνος Εκπαίδευσης Ασφάλειας Πτήσεων και Δημιουργίας Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων (2012-2022)

Ιδρυτής και Διαχειριστής της εταιρείας «Μάλαμα» ( Μάιος 2022 εώς σήμερα)